Pasti pisne komunikacije na papirju

Pisno komuniciranje je bilo včasih vodilno sredstvo sporazumevanja. Zaradi lažje osebne dosegljivosti (hiter prevoz, sredstva javne komunikacije) se je razmerje med pisnim in ustnim načinom sporazumevanja prevesilo bolj v korist slednjega.

Pomembno je, da pred pošiljanjem pisno sporočilo temeljito preberemo, ga po potrebi popravimo in šele potem podpišemo in pošljemo. To je še posebej pomembno, kadar za pošiljanje pisnih sporočil uporabljamo sodobne elektronske medije, kjer je pošiljanje takojšnje in hitrejše, kar pogosto pomeni, da si ne vzamemo dovolj časa, da sporočilo ponovno preberemo in premislimo o napisanem.

Pasti pisne komunikacije na papirju

Pri pisanju uradnih/neuradnih pisem se pojavljalo različne pasti:

  1. Predolgo sporočilo,
  2. Pošiljatelj se ne ozira na bralca, na njegove poglede in izkušnje
  3. Pisanje z namenom, da naredimo vtis, in ne da nekaj razložimo
  4. Nenaravna oblika pisave, ne tekoč stil in ne jasen.
  5. Uporaba nepotrebnih besed in predolgi stavki.
  6. Preveč osebno pismo
  7. Neprimeren poudarek na vrstnem redu pomembnih informacij
  8. Negativno podajanje informacij
  9. Pravopis in jezikovne napake.

Pri pisanju uradnih/neuradnih pisem moramo biti še posebej pozorni na:

Naslavljanje naslovnika: Zelo pomembno je, da naslovnikov priimek zapišemo pravilno. Poleg priimka pa je prav tako pomembno, da pravilno zapišemo naslovnikov naziv. Neugoden primer je, da naziv zapišemo napačno.

Pisanje dolgih dopisov oz. pisem: S tem se izognemo dolgovezenju in naslovnika ne utrujamo z nepotrebnimi informacijami. s kratkim dopisom si zagotovimo, da je naše pismo zares prebrano ter, da je v njem predstavljen naš namen pisma. Če so dopisi oz. pisma predolgi pa se velikokrat zgodi, da naslovnik le-te samo preleti.

Pisno sporočilo je trajno in ima dokumentarno veljavo, zato se površnost predvsem pa nepremišljenost rado maščuje.

Zato velja načelo, da kaže vsako pisno poslovno sporočilo pregledati in popraviti trikrat zapored in sicer:

  1. glede vsebine in urejenosti,
  2. glede sloga in čitljivosti,
  3. glede ličnosti in pravopisa.

One thought on “Pasti pisne komunikacije na papirju

  1. Rosana Švara
    8. 12. 2019 at 17:50

    Menim, da je pisna komunikacija še vedno potrebna in uporabna, saj tako lažje in nemoteče dostopamo do uporabnikov.
    Za ustno komunikacijo smo namreč večkrat nedosegljivi, poleg tega pa so posredovani podatki jasni in korektni.
    Zagotovo pa je komunikacija predvsem pri mlajši generaciji neprimerna, saj se je nivo pisnega komuniciranja z uporabo SMS-ov res zaskrbljujoče poslabšal.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja